Rozbiórka hotelu Silesia Katowice rozpoczęta. Na jego miejscu powstanie zespół budynków o funkcjach hotelowo-biurowych.

Kultowy Hotel Silesia w Katowicach oddany został do użytku prawie pięćdziesiąt lat temu. Na uroczyste otwarcie hotelu, zjechali się w maju 1971 roku partyjni dygnitarze. Standard hotelu uznawany był za bardzo luksusowy, biorąc pod uwagę, iż w prawie dwustu pokojach z łazienkami, skorzystać można było z radioodbiornika, telewizora czy telefonu, a na terenie obiektu goście odwiedzić mogli salon fryzjerski, kawiarnię, zrobić zakupy w kiosku czy Pewexie, a także wymienić walutę w kantorze.

Świat jednak gna do przodu, zmieniają się kierunki architektoniczne oraz potrzeby lokalnego rynku. Również ówczesne pojęcie luksusu mocno się zdewaluowało. Przez jakiś czas brano pod uwagę możliwość przebudowy obiektu, jednak modernizacja nie znalazła ekonomicznego uzasadnienia, tym samym podjęto decyzję o rozbiórce.  

Swoją działalność hotel zakończył w maju 2006 roku i od tego czasu kilkukrotnie zmieniał się jego właściciel. Mimo, że od dłuższego czasu wiadomo było, iż planowane jest wyburzenie Hotelu Silesia, jakie są dokładne plany dotyczące terenu położonego w samym centrum miasta już nie do końca. Na początku 2016 roku katowicki magistrat wydał pozwolenie na rozbiórkę budynku, która ważna jest trzy lata, oraz uchwalił miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Ten jednak z powodu błędów w projekcie unieważnił wojewoda. Ostatecznie w 2018 roku sytuacja wyjaśniła się, gdy poprawiony projekt zagospodarowania dla terenu u zbiegu ulic Piotra Skargi i Wincklera został przegłosowany, a umowę na zakup działek inwestycyjnych o powierzchni ponad 9 tys. metrów kwadratowych sfinalizowała firma Vastint Poland – część szwajcarskiego holdingu Interogo Holding AG, skupiającego się na działalności w dwóch obszarach: inwestycjach w nieruchomości (Vastint) i inwestycjach finansowych.

Oficjalnie potwierdzone zostały plany, iż inwestor zamierza postawić zespół budynków o funkcjach hotelowo-biurowych. Takie przeznaczenie determinowała lokalizacja działki w centrum miasta, ale także potrzeba rynku, ponieważ ciągle ilość nowoczesnych biur jest niewystarczająca.

Rozbiórka już się rozpoczęła. TLC Rental zabezpieczyło teren budowy dostarczając i montując 400 mb Ogrodzenia Tymczasowego SMART wraz z bramą. Inwestycja jest ważna oraz bardzo prestiżowa dla Katowic. Zniknie nieużywany od 12 lat budynek, a w jego miejsce powstanie hotel o powierzchni około 5 000 mkw oraz dwa budynki biurowe o powierzchni 30 000 mkw. Wzbogaci to mocno ofertę ścisłego centrum i sprawi, że aglomeracja katowicka stanie się bardziej atrakcyjna na tle innych miast regionalnych.  

GALERIA

ODDZIA KATOWICE

ul. Dobrego Urobku 35
40-810 Katowice
+48 32 750 50 06
katowice@tlcrental.pl